அன்புத் தோழர்களே! கோட்ட/ கிளைச் செயலர்களே!
விழிமின் ! எழுமின் !
கீழே உள்ள செய்தியை நன்றாகப் படியுங்கள் !
===========================================================
Any
establishment can employ contract workers in any job or process unless it is
prohibited under section 10 of the Contract Labour (Regulation & Abolition)
Act, 1970. However, the establishments engaging contract workers have to follow
the statutory provisions contained in labour laws.
No centralized data in this regard is maintained. The period and
norms of contract labour depends on the term and conditions of the contract or
work/job between the Principal Employer and the contractor/worker.
As per Rule
25(2) of the Contract Labour (Regulation & Abolition) Central Rules, 1971,
the wages of the contract labour shall not be less than the rates prescribed
under Minimum Wages Act, 1948 and in
cases where the contract workers perform the same or similar kind of work as
the workmen directly employed by the principal employer of the establishment, the wage rates, holidays
, hours of work and other conditions of service shall be the same as applicable
to the workmen directly employed by the principal employer doing the same or similar
kind of work. The liability to ensure payment of wages and other benefits is
primarily that of the contractor and, in case of defaults, that of the
principal employer.
In case of complaints, field offices of Chief Labour Commissioner
(Central) Organization investigate and take action. Social security aspects of
contract workers under Employees Provident Fund and Miscellaneous Provision
Act, 1952 and Employees State Insurance Act 1948 are enforced by the Employees
Provident Fund organization and Employees State Insurance Corporation
respectively provided the establishments in which outsourced workers are
working are covered under the said Act.
This information was given by Minister of State for Labour & Employment Shri Kodikunnil Suresh in the Lok Sabha today in reply to a written question.
Source : PIB
===========================================================
தபால்காரர்/
MTS பணிகள் பார்க்கும்
பதிலிகளுக்கு (CASUAL
LABOURER) அவர்கள் பார்க்கும் பதவியின் குறைந்த
பட்ச ஊதியம், மற்றும் அதே பணி நேரம், மற்றும் விடுமுறை சம்பளம் ஆகியவை
வழங்கப் பட வேண்டும் என்பது சட்டம் .
இப்படி தற்போது வழங்கப்
படவில்லை என புகார் பரவலாக எழுந்துள்ளது. அதனால் , பாதிக்கப் பட்ட ஊழியர்கள்
முதலில் ஊதியம் வழங்கிடும் அதிகாரிகளுக்கு ,அந்தந்த ஊழியரின்
பணிக்காலம் தற்போதைய
பணி உள்ளிட்டவைகளை குறிப்பிட்டு அவர்களுக்கு
அவர்கள் பார்க்கும் பதவியின் குறைந்த பட்ச ஊதியம் மற்றும் விடுமுறை
ஊதியம் வழங்கிட முதலில் மனுச் செய்யவும்.
15 நாட்களுக்குள் பதில் அளிக்கப்படவில்லை எனில் , தொழிற்சங்கம் மூலமாக அந்தந்த ஊழியரின் மனு நகலை இணைத்து அந்தந்த பணி நியமன அதிகாரிக்கு புகார் செய்யவும் . 15 நாட்களுக்குள் இதற்கும் பதில் அளிக்கப் படவில்லை எனில் , இரண்டு மனுக்களின் நகல்களையும் இணைத்து ,
REGIONAL
LABOUR COMMISSIONER(CENTRAL), NO. 26, IIIrd BLOCK,
5TH FLOOR, SHASTRI
BHAVAN, HADDOWS ROAD, NUNGAMBAKKAM,
CHENNAI 600 006
CHENNAI 600 006
என்ற முகவரிக்கு பதிவுத்தபாலில் புகார் மனு அளிக்கவும் அதன்
மீது தொழிலாளர் நல ஆணையர் உங்கள்
நியமன அதிகாரிக்கு நோட்டீஸ்
அனுப்பி conciliation talks க்கு உங்களையும்,
உங்கள் அதிகாரியையும் அழைப்பார். அதில்
உங்களுக்கு சாதகமான முடிவு நிச்சயம் கிடைக்கும்.
அதற்கான சட்ட விதி தான் மேலே குறிப்பிடப் பட்டுள்ளது.
இதில் பதிவு செய்யப் படும் minutes
அமல்
படுத்தப் படவில்லையானால் , நிச்சயம் உங்களுக்கு ஆதரவாக மத்திய
நிர்வாகத் தீர்ப்பாயம்(CAT ) சென்னையில் உங்களுக்கு
தீர்ப்பு கிடைக்கும் .
அதற்கு உதவிட மாநிலச் சங்கம்
தயாராக உள்ளது . இந்த செய்தியை அனைத்து
தோழர்களுக்கும் தெரிவிக்கவும்.