Wednesday, March 9, 2016

Don't take action on anonymous graft complaints: CVC to departments

CENTRAL VIGILANCE COMMISSION எத்தனை முறை  அறிவுறுத்தினாலும்  நம்முடைய சென்னை பெருநகர மண்டலத்தில்  "மொட்டை" PETITION  களுக்கு அதிக  நேரம் ஒதுக்கி, அதற்கென்று  அதிகாரிகளை அனுப்பி STATEMENT  மேல்  STATEMENT பெற்று ஊழியர்களை " மன  உளைச்சலுக்கு " ஆளாக்குகிறார்கள். இதில் என்ன  அலாதி  இன்பமோ தெரியவில்லை.   

இது  தவறு  என்று  பலமுறை  நாம்  எடுத்துக் கூறியும்  இங்கே மட்டும் கீழ் மட்ட ஊழியர்கள் மீதான  'மொட்டை'  COMPLAINTகள் அதி  வேகமாக பரிசீலிக்கப் படுகின்றன. மொட்டை  புகார்களில் உண்மை  இல்லை என்றாலும், ஏதாவது செய்தே ஆக வேண்டும் என்று மத்திய சென்னை கோட்ட அதிகாரி  குதித்து எழுகிறார்.  உடனே RULE  16 போடுகிறார். இவரே பல 'மொட்டை'  COMPLAINT  களை  போடச் சொல்லி GROUP POLITICS  நடத்துவதாக ஊழியர்கள்  மாநிலச் சங்கத்திடம் புகார் தெரிவிக்கிறார்கள். 

ஆனால்  மேல்மட்ட அதிகாரிகள் சம்பந்தமான  எந்த 'மொட்டை '  PETITION கள்  மீதும் எந்தவித  நடவடிக்கையும் எடுக்கப்படுவதில்லை என்று  நிறைய  ஊழியர்கள் ஆதங்கப்படுகிறார்கள்.
சென்னை பெருநகர மண்டல நிர்வாகம் இதனை  கவனிக்குமா ?
=================================================================================
There is no need to take action on anonymous or pseudonymous complaints of corruption against government employees, the Central Vigilance Commission (CVC) has said. 

In its directive to all ministries and public sector undertakings, the Commission said that such complaints only needed to be filed. 

The directive to all Ministries and Public Sector undertakings comes after 
CVC received references from departments and organisations seeking clarification on the action to be taken on anonymous or pseudonymous complaints, which were acted upon. 

"No action should be taken on anonymous or pseudonymous complaints in line with Commission's present instructions dated November 25, 2014 and such complaints should be filed," it said. 
The anti-corruption watchdog has been clarifying on the issue since 1999. In its guidelines issued yesterday, the CVC said the action pursued on anonymous or pseudonymous complaints prior to the issue of 1999 circular can be "pursued further to its logical end". 

Material or evidence gathered during the investigation or verification of anonymous complaints when the action was prohibited on such complaints, or when such enquiry was initiated without the approval of the CVC, can be utilised for further initiation of disciplinary proceedings on misconducts noticed in such verification or enquiry, it said. 

The Commission usually gets a number of complaints against a government employee when he or she is being considered for a senior level post or for some important assignment, a senior CVC official said. 

"The intention behind filing such a complaint is intended to delay the process of granting vigilance clearance to an employee. People have been asked to give verifiable details of corruption charges along with their details so that prompt action can be taken against guilty and to ensure that honest officers are not harassed," he said. 

The CVC gives vigilance clearance to senior government officials being considered for foreign postings, central deputation or other appointments. 

All Chief Vigilance Officers--who act as distant arm of the CVC--have been asked to follow these latest guidelines while processing anonymous and pseudonymous corruption complaints, the official said.
Source:-The Economic Times