Thursday, January 19, 2012


      பாராளுமன்ற நிலைக் குழுவுடன் மாநிலச் சங்கத்தின் சந்திப்பு! 

தமிழக அஞ்சல் துறையின் சேவைத் திறன் குறித்தும் செயல்பாடுகள் குறித்தும் ஆய்வு செய்திட வருகை புரிந்த பாராளுமன்ற நிலைக் குழுவிடம் நேரில் சென்று ஊழியர் பிரச்சினைகள், சேவைத் தன்மைகள் குறித்து தமிழக அஞ்சல் மூன்றாம் பிரிவு சங்கத்தின் சார்பாக விவாதித்து இன்று மனு அளிக்கப்பட்டது.  புதுப்பிக்கப்பட்டு புத்தம் புதுப் பொலிவுடன் சகல வசதிகளும் ஏற்படுத்தப்பட்ட அடையார் அஞ்சலகத்திற்கு பாராளுமன்ற நிலைக்குழு நிர்வாகத்தால் அழைத்து வரப்பட்டு சுற்றிக் காண்பிக்கப்பட்டது. எனவே அங்கு சென்று ஊழியர் பிரச்சினை குறித்தமனு அளித்திட நாம் முடிவு செய்தோம். உடனடியாக மனு தயாரிக்கப்பட்டுநமது சங்கத்தின் அகில இந்திய செயல் தலைவர் தோழர் N.G. அவர்கள் மூலம் நிலைக்குழு உறுப்பினரும்  கோவை நாடாளுமன்ற உறுப்பினருமான  தோழர் P.R. நடராஜன் அவர்களிடம் தொடர்பு கொள்ளப்பட்டது. அவரும் அடையாறு அஞ்சலகத்திற்கு நேரில் வருமாறு நேரம் ஒதுக்கி கொடுத்தார் .

உடனடியாக தோழர் N.G. யுடன்  மாநிலச் செயலர் தோழர் J.R. , மாநில உதவித் தலைவர் தோழர் V.வெங்கட்ராமன் ,  மற்றும் தென் சென்னை அஞ்சல் நான்கின் கோட்டச் செயலர் தோழர் ரவிச்சந்திரன் ஆகியோர் சென்று பாராளுமன்ற நிலைக்குழுவினரை சந்தித்தோம் . கோவை பாராளுமன்ற உறுப்பினர் தோழர் P.R. நடராஜன்(CPM) அவர்கள் மூலம் நிலைக்குழு உறுப்பினர்களிடம் பிரச்சினைகளை எடுத்துக் கூறி ஆவன நடவடிக்கை மேற்கொள்ள வேண்டினோம். அவருடன் தமிழகத்தைச்சேர்ந்த .தி.மு.. நாடாளுமன்ற உறுப்பினர் திரு. கணேச மூர்த்தி (ஈரோடு) அவர்களிடமும் மனு அளித்துப் பேசினோம்.  நாளை(20.01.12) நடைபெற உள்ள கூட்டத்தில் இது குறித்து விவாதித்து உரிய நடவடிக்கை எடுப்பதாக உறுதியளித்தார்கள்.  அவர்களுக்கு நம் மாநிலச் சங்கத்தின் நன்றிகள்அளிக்கப்பட மகஜரின் நகல் உங்கள் பார்வைக்கு கீழே கொடுக்கப் பட்டுள்ளது.


ALL INDIA  POSTAL  EMPLOYEES   UNION  GROUP ‘ C’,
TAMILNADU CIRCLE ,  ANNA SALAI,    CHENNAI  600 002.


J.SRIVENKATESH             J. RAMAMURTHY                  A. VEERAMANI
CIRCLE PRESIDENT    CIRCLE  SECRETARY   CIRCLE FIN . SECRETARY        9444226540                9600880953, 9843370580                    9444208159

MEMORANDUM PRESENTED BEFORE THE PARLIAMENTARY STANDING COMMITTEE ON 19.01.2012

On behalf of  the  All India Postal Employees union, Group ‘C’, Tamilnadu  Postal Circle,  we  put forth the following   service as well as staff matters before  the   Parliamentary Standing  Committee,  for  their kind perusal  and  for taking  further action  at  appropriate level.

1.       CLOSURE OF POST OFFICES RESULTING IN HAMPERING OF PUBLIC SERVICES

A.Of late there  is unmindful  closure  of Post Offices in large number, throughout  Tamilnadu State , affecting public  services badly.  This results  in receiving  severe criticism  from public end against the  Postal Department, and  encouraging  to   flourish the  private couriers.  When staff unions are raising up this matter, the  Circle administration is  replying  with one reason or the other to justify their  stand. Some of the reasons furnished by the administration are

a.       The rented building  is in damaged condition.
b.      The   rented building is in  the Court orders for vacation.

For these  reasons ,  though alternate buildings are  secured  by the service Unions for rental,  the  proposals are badly delayed months together by the Fair Rent Action Committee,  without  valid  reasons. Also the  rent so fixed is not  in consonance with the  prevailing market rates . This  results  in  losing  the offers  given by the private owners, resulting in permanent  closure  of the  said  P.O.s   so closed.

c.       The Post office    is either  loss making or  not with  viable transactions .

For this,  the  suggestion  given  by the  service unions for  re-locating  the P.O.  into the  needy extension areas within the Divisional  periphery ,  is not  taken into consideration by the  Circle administration.

d.      There are several  Post Offices  functioning  within  5 km. radial distance.

These Post Offices are  opened based on the  needs of the  common public,  based on the density  of  population  in these areas. Now-a-days trend of the  Administration is against   this  concept.
B. Lack of  basic amenities  in Post Offices:-
        There is lack of basic amenities such as   poor maintenance of  toilets,  damaged pipe lines,  Lack of  water facilities ,  shabby   wash basins  are the  order of the  day  in the  P.O. premises . The working  staff are suffering much  in unhygienic  atmosphere. This area may also kindly be  looked into. 

Note: The list of Post offices closed at the recent past in Chennai  City  is annexed at the end.
                                                                                                                                                                                               
2.       OPENING OF  POST OFFICES  ON  SUNDAYS AND HOLIDAYS  BY DRAWING   THE  REGULAR STAFF FOR DUTY CONTINUOUSLY  WHICH  IS AGAINST  HUMANITARIAN GROUNDS AND  I.L.O. NORMS.

In Tamilnadu Postal Circle  the  staff  are  ordered to  open Post Offices on all  the  holidays and Sundays without  gap  and to  perform  the multipurpose counter transactions, delivery of speed post  articles  and dispatch of mails. The staff are rotated within themselves, and  their off duty in week days  have to be  attended to by  the others.  Thus  all  the staff are compelled to  work in all the holidays and  working  days  , which is totally inhuman.  Also the  traffic  on these  days    are very low .  Further  , when compared with the   income  so realized,  the expenditure  made  by means  of  electricity, maintenance , management  are  too high    and  is   loss making   to the  Department. This  may be   stopped  in the interest  of staff  as well as  the Department.  

3.       UNMINDFUL INTRODUCTION OF  MARKETING OF CONSUMER GOODS IN P.O.s

The Postal Department  is rendering  the basic  services of   mails and   Savings Bank activities, Money Orders etc.  both in the interest of   common public  and   the Department, outstandingly  for the past  150 years.  This  image  and    service  oriented  activities  are now shattered,  by introducing  the   selling  of   consumer  products  like Refrigerator, Watches, cell phone  re-charge cards,  gold coin sales,  sale  of  tamil magazines etc. etc.  of private producers on agency basis  for  meager  commission.  The private  companies are en-cashing the  traditional  image of  the  age old  Government  Department  for    their  sales. Also,there is no considerable  benefit  to the  Department,  when calculated with  the income and cost factors.  Even local level officers  are  undertaking  agency works unmindfully on petty products  and   the  Govt. employees are forced  to work  as marketing agents  of the   private  companies. This may  be stopped immediately and    basic  services  have to be   improved  in order to save the image of the  Department  and    to  cater  the public  needs  with profit base.

4.       MANAGING OF SHORTAGE OF STAFF  AND NON FILLING  OF  VACANT POSTS

There is  abnormal   shortage of  staff in P.A., Postman/MTS  cadre against  the sanctioned strength of  posts, resulting  in hampering of  day to day duties in all the areas. This affects the   public services  badly. There is irregular assessment  of  vacancies  for long and the  posts were  not    filled up  proportionately according  to norms. Even  the engagement of  daily wage  outsiders on vacant posts  in the name of outsourcing  are abruptly stopped now,
without  any reason. This further aggravates the  situation. The delivery  work is also much affected and  the   field staff are compelled  to   combine  the  delivery duties  beyond  their   norms  and  extended mileage.  This also badly affects  the   public  service.  Action is much requested  to fill up  all  the   vacancies with proper assessment of  previous years vacancies also. Till such time    engagement of   daily waged outsiders (outsourcing)  may  be  permitted as in the   case of past, in order to    render  the  services  effectively and smoothly.

5.       DEVELOPMENT OF INSURANCE SECTOR IN POST OFFICES

Presently the  Postal Department  is  undertaking Insurance business in the name of Postal Life Insurance and Rural Postal Life Insurance. The   rural level staff   , especially the  poor waged Gramin Dak Sevaks are tortured by the  officers  to achieve the   fake  targets and   compelled  to pay the first premium from their own pocket. This fact is proved beyond doubt that  the  number of policies so secured in a  financial year  is  not matched  with the    premium amount so collected  on monthly basis. This kind of attitude should be curbed.
                                                              
 In order to improve  the   business of  PLI and RPLI,   adequate  Development Officers  may be  appointed  at  all Divisional level  exclusively for this purpose, with separate staff structure at all levels, in order to improve the  business  and  after sale  service properly.

6. RESTORATION OF  SPEED POST  TRANSMISSION SYSTEM

Recently the  Department  has taken  a stand  to   create  speed post Hubs,  Region wise and centralized  the   sorting  of speed post  articles  from the hubs. This   results  in multiple  handling  of speed post articles in circuitous  route  and  resulting in abnormal delay  of  delivery of speed post articles. It invites severe criticism from the  public and media  as  ‘ slow post’.  Earlier  ,  the    speed post articles are dispatched  from the booking  end  , directly to  the   destination end   by  closing direct bags. This paves   way  in speedy delivery   of  the  articles. Hence  closing  of direct bags from the booking end to the destination  end  may be  ensured  as in the case  of  past,   for  development of speed post business and     to restore the public  confident with the Department.

6.       REGULARISATION OF CASUAL LABOURERS

The casual labourers engaged in the   Department  for more than 15 to 20 years are working against  various posts such as Postman, MTS and GDS   and  their services are not   regularized  till time , even though  assurances  were  given   by the  Department  to safe guard their  services.  Hence  dovetailed  list   may  be prepared Division wise  to maintain their  seniority  and    they may be  given chances   in their   turn  in filling  up the  vacant posts  on regular basis.

                                                              With regards,

 (N.GOPALAKRISHNAN)                                                                       (J.RAMAMURTHY)
ALL INDIA WORKING PRESIDENT.                                             CIRCLE SECRETARY.


ANNEXURE
LIST OF CLOSED POST OFFICES IN CHENNAI CITY IN THE RECENT PAST


1.C.L.R.I. P.O.                              2. Tiruvanmiyur  North P.O.              3. Nanganallur South P.O.
4. Velachery West P.O.                 5. Cen. Instt. Of Tech. P.O.               6. Dir. Of Tech Edn. P.O.
7. Officers Trg. Academy PO         8. Butt Road P.O.                             9. Ayyappa Nagar P.O.
10.Kodambakkam West PO         11.Tambaram South PO                    12.Sembakkam PO
13.Ganapathipuram PO                 14.Tambaram Rly.Colony PO             16.2 GTS P.O.
17.Muthialpet  P.O                        18.Decoster road  P.O.                     19.Choolai  PO.
20.Puthupet P.O                            21. P.C.Hostel  PO                           22.P.H.road   PO
23.Stranshans road PO                 24. Royapuram mkt  PO                    25. Ambetkar nagar PO
26. Nungambakkam Bzr  PO        27. Nungambakkam NDSO               28. Chamiers Road PO
29.Eldams Road PO                     30.Santhome PO                              31.Teynampet South PO
32.Royapettah High Road PO      33.Krishampet PO                              34.Govt. Estate PO
35.Abiramapuram PO                  36.P.S. Koil PO                                37.Chepauk PO.